* Parachute Rigging

* Onderhoud

* Reparatie

* Verkoop

* Advies

* Bemiddeling

(Di)Air

Govert Flinckstraat 19

7312 RN  Apeldoorn

info(at)airrigging(.)nl

  € 2.660,-

We are proud to introduce the new X Fire!

The new Crossfire. So much better we gave it a new name.

Recommended Wing Loading: 1.4 - 2.4 psf

De Crossfire 2 heeft de norm gesteld voor hoogwaardige elliptische 9-ell canopy’s ... tot nu toe. 

De X-Fire is volledig opnieuw ontworpen om uit te blinken op alle gebieden die belangrijk voor jou: openingen, harnas input, swooping en vouwen terwijl het jouw ultieme "alledaagse chute” blijft.

​

De X-Fire openingen zijn zacht en consistent als altijd. Door de toepassing van de Shape Correlation for Inlet Distribution (SCID), die onlangs in de S-Fire en de TX2 werd geïntroduceerd, resulteren in vloeiende  en rechte openingen. Bij terminale snelheden heeft de X-Fire 800-900 voet nodig om je elke keer weer die perfecte opening te geven. En het beste deel? Je hoeft niet zorgvuldig te vouwen zorgvuldige vaardigheid! Deze chute opent moeiteloos met zachte en on heading openingen.

​

De X-Fire heeft het Schuemann-profiel (elliptisch op de leading edge en minder aan de achterkant) aangenomen, wat zorgt voor een grote lift en reactiviteit. Daarom is dit profiel ook gebruikt in paragliders, speed wings en andere krachtige chutes. Wanneer je dit profiel gebruikt, wordt de overtreksnelheid verlaagd; waardoor je verder kunt swoopen dan met de Crossfire 2. Dit is ook waarom de X-Fire een minimumvereiste heeft van 400  sprongen totaal en 200 sprongen per jaar. Currency is verplicht. Op dit niveau van reactiviteit en prestaties zijn echter 800 sprongen volgens ons de benchmark om echt het prestatiekarakter van de X-Fire te ervaren.

​

De X-Fire stijgt ver boven de Crossfire 2 uit als het gaat om harnas-input, dus vliegen met been input alleen is erg gemakkelijk. De recovery arc is verlengd, maar is nog steeds korter dan cross -braced chutes en dat is precies waarom dit de ultieme gateway chute is. De reactiviteit van de 

X-Fire vertaalt zich in een geweldige druk op de voorkant van de riser en enorm eenvoudige besturing van de achterste riser dan de Crossfire 2. Het kost weinig moeite om op je risers te landen en een krachtige flare te ervaren. Toggle controle is verbeterd omdat de X-Fire een veel sterkere low-end flare heeft dan de Crossfire 2, wat resulteert in de mogelijkheid om hem uit te flaren tot stilstand op dagen zonder wind, zelfs op een klein landingsterrein.

​

Over innovatie: SCID geeft de openingen, maar de prestaties van de X-Fire vereisten verhoogde parabolische versterkingsbanden (PRT). De reinforcement tape is volledige parabolische op  de dragende ribben, veel meer dan de S-Fire of TX2. Een chute als de X-Fire kan absoluut geen weerstand gebruiken door vervorming van de bovenste laag, dus hoewel het meer tijdrovend is in de productielijn, is het eindproduct de moeite waard en dit zal je zeker merken wanneer je swooped met je X-fire.

​

Dit is niet de gemiddelde elliptische 9-cel. Vlieg met de X-Fire en je zult zien waarom deze chute van opening tot aan de landing een game-changer is.

AirRigging service is powered bij (Di)air te Apeldoorn

© 2019 (Di)air Prijzen onder voorbehoud en onderhevig aan veranderingen